شهید مـرادعلـی سلیـــمی واوسری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مـرادعلـی سلیـــمی واوسری

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید مـرادعلـی سلیـــمی واوسری

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام مرادعلی سلیمی واوسری از شهدای دانش آموز شهرستان نکا می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : رحمت
تاریخ تولد : 1341/11/09
تاریخ شهادت : 1362/05/08
محل تولد : نکا
گلزار شهدای شهاب الدین نکا
نحوه شهادت : اصابت ترکش به بدن
محل شهادت : مهران- عملیات والفجر 3
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

شهید مرادعلی سلیمی / فرزند رحمت در سال ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود . شهید پس از طی دوران ابتدایی و راهنمایی در روستای شهاب الدین از توابع شهرستان نکا (محل سکونت خانواده)، در مقطع دبیرستان ادامه تحصیل داد و در انجمن اسلامی دبیرستان و بسیج روستای شهاب الدین به فعالیت مشغول شد. عشق و علاقه به یادگیری مسائل مذهبی و سیاسی و توجه بر ارتقاء بینش اعتقادی، شهید مرادعلی را برای میدان های سخت آماده کرد. به دنبال فرمان امام برای جنگ با دشمن بعثی، عمل به حکم امام را بر خود فرض دانست و پس از طی دوره آموزش دفاعی در مورخه ۱۳۶۲/۴/۲۵ روانه جبهه های حق علیه باطل شد و به محض رسیدن به منطقه، در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران شرکت کرده و در تاریخ ۱۳۶۲/۵/۸  بر اثر ترکش خمپاره به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک شهید سلیمی در شهر نکا تشییع و در حیاط حسینیه روستای شهاب الدین به خاک سپرده شد. 
شهید مراد علی سلیمی آخرین شهید منطقه دوسرشمار است که در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده است.شهید علی مردان شریفی  سومین شهید روستای واوسر  و دوازدهمین شهید منطقه دو سر شمار(روستاهای بالاده، پایین ده ، قلعه،تیله بن،  میر افضل و واسر نو می باشد.

 …………………………………….

 قسمتی از وصیت نامه شهید

(ما من قطره احب الله من قطره امر فی سبیل الله ) هیچ قطره ای در مقیاس حقیقت د رنزد خدا از قطره خونی که در راه الله ریخته شود بهتر نیست. به ایزد دانا قسم به امام حق قسم به امام عصر و زمان قسم من هیچگاه به خاطر خودنمائی و جاه و مقام به جبهه و در پشت جبهه مشغول فعالیت نبوده ام و نخواهم بود و از برادران همین تقاضا را دارم و آنچه باعث شد مرا به آنجا بکشاند خون ریخته شده مظلومان کربلای صدر اسلام تاکنون بخصوص خونهای ریخته شد ه این مرز و بوم که برای خدا قیام کرده اند .

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۴ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر

تولد [سن هنگام شهادت 20 سال و 6 ماه]


شهید مرادعلی سلیمی (1341_1362) متولد روستای زیبای شهاب الدین شهرستان شهید پرور نکا استان مازندران است. مرادعلی سلیمی در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار اهل بیت علیه ‌السلام  متولد شد ، مادرش مریم زارع و پدرش رحمت نام داشت.

 

تحصیلات ؛ خانواده و ازدواج [متوسطه][مجرد]


مرادعلی سلیمی در سایه محبت های پدر و مادر پاکدامن و مهربانش دوران کودکی را پشت سر گذاشت و بعد وارد مدرسه شد و به فراگیری تحصیل پرداخت ، تحصیلات را در مقطع دیپلم انسانی با موفقیت پایان رسانید .شهید بزرگوار مجرد و فرزند چهارم خانواده بود.

 

شهادت [بسیجی_لشکر25کربلا_مهران][عملیات والفجر3][شهید سال سوم جنگ تحمیلی]


مرادعلی سلیمی در عضویت بسیجی و در لشکر 25 کربلا به اسلام خدمت می کرد که در 1362/05/08 هجری شمسی در مهران و در عملیات والفجر سه شهد شیرین شهادت نوشید و در جوار رحمت الهی جای گرفت . پیکر پاک شهید سلیمی در مورخه 1362/05/12 تشییع و در زادگاهش شهاب الدین دفن شد. سلام و درود خدا بر روح پاک و مطهرش.

میثم میثم
۰۳ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۲۲ موافقين ۰ مخالفين ۰ ۰ نظر